מסכמים שנת עבודה בצל המלחמה - תאגיד "מי שבע" מסכם את 2023
לצד מלחמת "חרבות ברזל" חלה עליה בשביעות רצון התושבים מהשירותים שמספק התאגיד וזמני המענה לתושב קוצרו משמעותית. אלו הם רק חלק מהנתונים שהציג תאגיד "מי שבע" בכנס לסיכום שנת 2023. בנוסף, הוצגו ביצועי התאגיד בהשוואה לאשתקד לרבות נתוני ההשקעה בשיקום, שדרוג ופיתוח תשתיות המים והביוב.
מנכ"ל מי שבע, אינג' מריו לובטקין: "מאחורי השירות המקצועי, אספקת המים הרציפה, הפינוי והטיפול בשפכים בבאר שבע ובאופקים עומדים עובדים ועובדות מסורים, גם בחירום כמו בשגרה, אשר תודעת השירות היא נר לרגליהם"
תאגיד המים והביוב הגדול בדרום "מי שבע" ידע להתמודד לאורך השנים עם עבודה תחת לחימה ומצב ביטחוני רגיש. מאז שבעה באוקטובר 2023 מתמודדים עובדי ועובדות התאגיד עם מצב חירום מתמשך, המחייב שמירה על רציפות תפקודית לצד יישום הנהלים וחתירה מתמדת להשגת היעדים שהוגדרו במסגרת תוכניות העבודה השנתיות. התמודדות עם מצבי חירום תורגלו ב"מי שבע" לאורך השנים בשיתוף כלל הגורמים הרלוונטיים כך שהתאגיד ערוך להתמודדות עם מצבי חירום שונים גם במסגרת מלחמת חרבות ברזל. כמו כן, מעבר למוכנות השוטפת ביצע התאגיד התאמות נוספות: עדכון תרחישי יחוס, עדכון מפות חלוקת מים בחירום והכנת חדר מצב ייעודי וממוגן. למרות מצב המלחמה, הנתונים לסיכום 2023 משקפים עלייה במדדי השירות לתושב, בקיצור זמני המענה, עלייה בתוצאות הפעילות העסקית ובהשקעה בשיקום, בשדרוג ובפיתוח התשתיות. הנתונים הוצגו לאחרונה בכנס השנתי של "מי שבע", שהתקיים בבאר שבע במעמד העובדים וההנהלה.
מהנתונים עולה כי בשנה החולפת סיפק "מי שבע" כ- 23.56 מיליון מ"ק (מטר קוב) לכ-104,627 צרכנים, לעומת כ- 23.10 מיליון מ"ק (מטר קוב) שסופקו לכ-103,826 צרכנים אשתקד. עיקר השימוש היה לטובת מגורים והיתר לגינון ציבורי, מוסדות רשות מקומית, בריאות ובתי חולים, מסחר ומלאכה ועוד.
עוד עולה מהנתונים כי שביעות רצון התושבים מאיכות השירות השתפרה באופן משמעותי במהלך שנת 2023. ממוצע זמני ההמתנה שנרשמו במרכזי שירות הלקוחות עומדים בשנת 2023 על כ-01:35 דקות בלבד, לעומת זמן המתנה ממוצע של כ- 02:46 דק' בשנת 2022.
כמו כן, בשנה החולפת השקיע תאגיד "מי שבע" כ-30 מיליון שקלים בפרויקטים לשיקום ולשדרוג תשתיות מים וביוב וכ-16 מיליון שקלים בפיתוח תשתיות מים וביוב בערים באר שבע ואופקים. ועוד למעלה משלושה מיליון בהחלפה והתקנת מדי מים. עוד יצוין כי מפקחי וקבלני התאגיד טיפלו בכ-4,336 מקרים של תקלות בתשתיות המים והביוב העירונית.
זה המקום להדגיש כי זו השנה השלישית ברציפות, בה מחזיק התאגיד ב- ”תו היהלום” - התו היוקרתי ביותר של מכון התקנים הישראלי אשר מוענק לארגונים שעומדים בדרישות המחמירות לשבעה תקני ניהול ביניהם איכות, בטיחות וסביבה, מה שמעיד על מקצועיות רבה העוברת כחוט השני מהשדרה הניהולית, דרך עובדי המטה והצוותים בשטח.
מנכ"ל מי שבע, אינג' מריו לובטקין: "מאחורי השירות המקצועי, אספקת המים הרציפה וסילוק השפכים בערים באר שבע ואופקים עומדים עובדים ועובדות מסורים, אשר תודעת השירות היא נר לרגליהם. השאיפה למצוינות, ואיכות וכן, תפיסת השירות לפיה ה"לקוח במרכז" הפכו את מי שבע לאחד התאגידים המובילים בארץ. זה המקום להודות לעובדות ולעובדים המסורים שלנו, שנדרשו להמשיך ולספק שירות גם אל מול האתגרים הנלווים של המלחמה. נמשיך לפעול, ביתר שאת, למתן שירות מיטבי 24/7 למען תושבי באר שבע ואופקים. מי יתן ונדע ימים טובים יותר".