תאגיד "מי שבע" תרגל מצב חירום ומשבר מים בעיר אופקים

תאגיד 'מי שבע' ערך תרגיל התמודדות עם מצב מלחמה ומשבר באספקת המים בעיר אופקים. התרחיש שתורגל דימה התמודדות עם נפילת טילים שפגעו בתשתיות בעיר. התרגיל נערך בהשתתפות עיריית אופקים, רשות המים, נציגות של מד"א, כיבוי אש, משטרת ישראל ופיקוד העורף מחוז דרום.

כחלק ממוכנות התאגיד להתמודדות עם אירועי חירום, התקיים באופקים בשבוע שעבר תרגיל רחב היקף, המדמה מצב מלחמה, במהלכו נדרשו עובדי התאגיד להמשיך ולתת מענה של אספקת מים וסילוק הביוב כמו בימי שגרה. התרגיל נועד לבחון ולשפר את כשירות ומוכנות התאגיד להתמודדות בעת משבר ולכן, במסגרתו הוקם חדר מצב בתאגיד שממנו התנהל התרגיל ובמהלכו חודדו נהלי החירום, תהליכי העבודה וקבלת החלטות בחירום, זאת בנוסף למרכז ההפעלה בעיריית אופקים בו אויש תא מים וביוב של התאגיד.

התרחיש שהוצג בתרגיל דימה למעשה מצב מלחמה ונפילת טילים, שהשפיע על אספקת המים וסילוק הביוב מהעיר.

על פי התרחיש בתרגיל, התאגיד נדרש לחלק מים באזורים בעיר שבהם נותקה אספקת המים, למלא מאגרי מים בעיר ולתפעל את מכלול אנשי המקצוע וקבלני התאגיד לטובת מענה לתושבים. מנהלי התרגיל מטעם העירייה וצוות הביקורת מטעם רשות המים שתרגלו את התאגיד, שיבחו את היערכות ומוכנות התאגיד בכלל התחומים: מקצועי, לוגיסטי, ממשקי עבודה ושיתופי פעולה.

אינג' מריו לובטקין, מנכ"ל תאגיד "מי שבע": "התאגיד אמון על הובלה אמינה ואיכותית של שירותי אספקת המים וסילוק השפכים בערים באר שבע ואופקים, הן בשגרה והן בחירום. יצירת שיתופי פעולה רציפים של התאגיד עם הרשויות המקומיות והגורמים המקצועיים תתווה את הדרך להתמודדות נכונה בעתות חירום ואת היכולת לטפל במצבים יוצאי דופן באופן מקצועי, מהיר ויעיל. תרגיל החירום והצלחתו תרמו רבות למוכנות התאגיד לשעת חירום ולשיפור זמני ודרכי התגובה וכן לקבלת תובנות מקצועיות חשובות. מי שבע ימשיך כל העת להיערך ולשפר את מוכנות התאגיד למתן מענה בשגרה ובחירום".