תאגיד "מי שבע" תרגל התמודדות עם אירוע סייבר

כחלק ממוכנות התאגיד להתמודדות עם אירועי חירום, ביום ד' ה- 07/07/21 נערך תרגיל רחב היקף, המדמה מספר משברי סייבר, ביניהם: ניסיון "פישינג" (ניסיון לגניבת מידע רגיש), תקלה במערכת התשלומים של התאגיד, גלישת ביוב באחת מתחנות המים והשתלטות על מערכת הבקרה ומתן התראות שווא. התרגיל נועד לבחון ולשפר את כשירות ומוכנות התאגיד להתמודדות בעת משבר סייבר. במהלך התרגיל חודדו נהלי החירום, תהליכי העבודה וקבלת החלטות בחירום.

בתרחישים שהוצגו נבחנה יכולת התאגיד בהיבטים רבים, ביניהם – אבחון חומרת הפגיעה במערכות התאגיד, תקשורת רציפה מול הגופים הרלוונטיים לטיפול והתמודדות עם הבעיה, תיחום התשתיות המושפעות מכך, איתור מקור הבעיה ונטרולו. כמו כן, תורגל תהליך ההסברה והעברת הנחיות ומסרים לציבור ולעובדים באמצעים השונים.

בסיכום התרגיל, צוות הביקורת שתרגל את התאגיד, שיבח את היערכות ומוכנות התאגיד בכלל התחומים, וציין כי תאגיד 'מי שבע' הוא אחד מהתאגידים המובילים בתחום הסייבר.

אינג' מריו לובטקין, מנכ"ל תאגיד "מי שבע":

"התרגיל והצלחתו תרמו רבות למוכנות התאגיד לשעת חירום ולשיפור זמני ודרכי התגובה. יצירת מערכי תגובה מוסדרים תתווה את הדרך להתמודדות נכונה בעתות חירום ואת היכולת לטפל במצבים יוצאי דופן באופן מקצועי, מהיר ויעיל. מהתרגיל אנו יוצאים עם תובנות מקצועיות חשובות. נמשיך להיערך ולשפר את המוכנות של התאגיד למתן מענה במצבי חירום".