אפקט הקורונה: מגבונים היא הסיבה העיקרית לסתימות הביוב

השלכת מגבונים לחים לאסלה ושפיכת שומנים לכיור גורמים לנזקים כבדים לתשתיות הביוב הפרטיות והעירוניות. המגבונים אשר אינם מתכלים או מתפרקים, סותמים את המעברים בצנרת הביוב הפרטית והעירונית וגורמים לנזקים, להצפות ביוב ולסתימות המשפיעות על שכונות שלמות. "מי שבע" מתמודד מדי שנה עם אלפי קריאות בשל סתימות ביוב ומפעיל צוותים מקצועיים לטיפול בתקלות ברשת העירונית.

מנתוני תאגיד "מי שבע" לסיכום שנת 2021 עולה כי צוותי השטח של "מי שבע" טיפלו
ב- 2,910 מקרים של סתימות וגלישות ביוב. בבאר שבע טופלו 2,256 מקרים ובאופקים טופלו 654 מקרים. עוד עולה מהנתונים כי מרבית התקלות נגרמו כתוצאה מהשלכת מגבונים לחים אל האסלה, מה שגרם לסתימת מערכות הביוב העירוניות.

עוד עולה מהנתונים כי בשנה החולפת חלה עליה קלה במספר התקלות הנובעות מסתימות ביוב לעומת שנת 2020. מדובר ב-310 מקרים יותר בהשוואה לשנה הקודמת, כאשר על פי הערכות בתאגיד הסיבה העיקרית לכך היא המשך ההתמודדות עם נגיף הקורונה. שהותן של משפחות רבות בבתים, תלמידים שנשארו בבית ולמדו מרחוק וסגירת השמיים לטיסות לחו"ל, גרמו לצריכת יתר של מגבונים וכתוצאה מכך לסתימות.

מנכ"ל 'מי שבע', מריו לובטקין:

"גם בשנה החולפת המשיך התאגיד להתמודד עם אתגרים רבים לצד מגיפת הקורונה ולספק מים איכותיים לתושבי באר שבע ואופקים, כאשר צוותי השטח טיפלו במקצועיות ובמסירות באלפי מקרים של סתימות בצנרת הביוב. עלינו להמשיך ולשאוף, עד כמה שניתן, לצמצום התקלות בשל השלכת המגבונים. לכן, זו העת לגלות אחריות אישית ומשפחתית, להימנע מהשלכת מגבונים לחים אל האסלה ולדעת כי גם השמירה על הסביבה טמונה בנו. גם בשנת 2022 נמשיך להשקיע בפיתוח ובשדרוג התשתיות למען התושבים".