האם ניתן לאתר אבידה במערכת הביוב?

לאחרונה נחשפנו באמצעי התקשורת השונים למקרה חריג שהתרחש, בו התבקש תאגיד "מי שבע" על ידי משטרת ישראל לסייע באיתור דבר מה שהושלך למערכת הביוב. הכותרות לא איחרו להגיע ואיתן גם מידע חלקי אודות המקרה. האם ניתן לאתר חפצים שאבדו בביוב? כיצד ניתן להימנע ממקרים כאלה וכיצד מערכת הביוב העירונית עובדת? "מי שבע" עונים לשאלותיכם

הולכת שפכי הביוב נעשית באמצעות מערכת צינורות תת קרקעית, אשר מיועדת לקלוט ולנקז את השפכים מהרשת הפרטית לרשת העירונית. מי הביוב זורמים במהירות של כ- 2 מטר לשנייה, וללא הפסקה דרך הצנרת העירונית ומשם עוברים אל תחנות השאיבה לביוב, אשר ממוקמות ברחבי העיר ומחוצה לה.

בתחנות אלו עוברים השפכים טיפול ראשוני של סינון וקדם טיפול ומשם אל מכון טיהור השפכים (מט"ש). בשלב זה מי הביוב עוברים תהליך טיהור על מנת להכשירם לשימוש לצרכי חקלאות. באופן זה מיישם תאגיד "מי שבע" את עקרון השמירה על איכות הסביבה.

האם ניתן לאתר במערכת הביוב פריט שאבד?

רשת הולכת הביוב הינה מערכת מורכבת ומסועפת, ולכן לא ניתן לאתר דבר מה, כזה או אחר, ככל שהושלך לביוב. תוך זמן קצר כל מה שהוזרם לביוב עובר לתחנות השאיבה ומשם אל מכון טיהור השפכים. השלכת עצמים למערכת הביוב עלולה לגרום לסתימות ואף להביא למפגע תברואתי. זה המקום להדגיש כי לא ניתן להתחקות אחר הפריטים המושלכים למערכת הביוב.

כמה פניות מתקבלות בשנה לאיתור פריטים שאבדו ברשת הביוב?

ניתן לומר כי לרוב לא מתקבלות פניות לאיתור פריטים שאבדו ברשת הביוב. חשוב להדגיש, כי למרות הרצון לסייע ולאתר את החפץ האובד במערכת הביוב הרי שמדובר לצערנו במשימה בלתי אפשרית.