בדיקות איכות המים לסיכום שנת 2021

איכות מי השתייה המסופקים בערים באר שבע ואופקים עומדת בתקנות בריאות העם והמים ראויים לשתייה

"מי שבע", תאגיד המים של באר שבע ואופקים, מפרסם את דו"ח איכות המים לסיכום שנת 2021, במסגרתו נערכו בדיקות איכות מים ברשתות המים העירוניות בבאר שבע ובאופקים.

"גם בשנה זו, המים שסופקו לתושבי בערים באר שבע ואופקים עמדו בכל התקנים הנדרשים לפי תקנות בריאות העם לאיכותם התברואתית של מי השתייה. נמשיך לפעול לשמירה על טיב איכות המים"
אינג' מריו לובטקין, מנכ"ל "מי שבע"

"מי שבע", תאגיד המים של באר שבע ואופקים, מפרסם את דו"ח איכות המים לסיכום שנת 2021. במסגרת תכנית הדיגום השנתית, התבצעו 1,664 בדיקות מיקרוביאליות למי השתייה, בבדיקות אלה נבדקים חיידקים אינדיקאטורים המייצגים את האיכות המיקרוביאלית של מי השתייה, כשרמת התקן לבדיקה עומד על 0 חיידקי קוליפורם ב-100 מ"ל. בנוסף, נבדקת רמת הכלור הנותר במים, כאשר רמת התקן עומדת על 0.1 – 0.5 מג"ל. כמו כן, נבדקת רמת עכירות המים. אחוז הבדיקות התקינות בבאר שבע עמד על כ- 99.86% ובאופקים על כ- 100%.

*לאחר חשד של שתי בדיקות חריגות בלבד בבאר שבע, בוצעו שטיפות לקווי המים מהם נלקחו הדגימות ושטיפה וניקוי של ברז הדיגום. לאחר ביצוע פעולות אלה בוצעו בדיקות נוספות שתוצאותיהן תקינות לחלוטין.

מעבר לכך יצוין כי נערכו בשתי הערים גם 46 בדיקות לגילוי מתכות במים על מנת לוודא את טיב הצנרת בה עוברים המים. בכל הבדיקות לא נמצאו תוצאות חריגות.

אינג' מריו לובטקין, מנכ"ל "מי שבע":

"במהלך כל השנה אנו מקפידים לבדוק את איכות מי השתייה המסופקים ללקוחותינו, תושבי באר שבע ואופקים. המים המסופקים עומדים בכל התקנים המחמירים לפי תקנות בריאות העם לאיכותם התברואתית של מי השתייה. גם בשנת 2022 נמשיך לפעול לשמירה על טיב איכות המים למען בריאות התושבים".