מי שבע ותיאטרון באר שבע מציגים: עולם המים לילדים

תאגיד המים והביוב "מי שבע" משתף פעולה עם תיאטרון באר שבע לטובת תכנית הסברה לתלמידי ביה"ס. במסגרת שיתוף הפעולה תלמידים מבתי הספר בבאר שבע ובאופקים יצפו בהצגה "עוד טיפה" העוסקת בחיסכון במים, קיימות ושמירה על הסביבה. 

תאגיד המים והביוב "מי שבע" מקיים תכניות חינוכיות בבתי הספר במטרה להסביר על משק המים, צריכת המים ודרכים לשימוש מושכל במשאב המים. השנה, תשפ"ג, הורחבה תכנית ההסברה לתלמידים בנושא מים ו"מי שבע" החל בשיתוף פעולה חדש עם תיאטרון באר שבע – שותפות בהצגת ההצגה "עוד טיפה" ברחבי באר שבע ואופקים, כשהמטרה היא ליצור בקרב הילדים, מודעות לנושאים כמו חיסכון במשאב המים ושמירה על הסביבה באמצעות הצגה מוסיקלית מקסימה ומשעשעת. 

ההצגה "עוד טיפה", המיועדת לילדים בגילאים 6-11, מוצגת בבתי הספר שונים בבאר שבע ובאופקים והינה הפקה משותפת של גורי מים ותיאטרון באר שבע עם מי שבע. 

ההצגה מעבירה את המסרים בצורה חווייתית ומלמדת, באמצעות עזרים מוחשיים - ההצגה מוצגת על גבי  קרון נגרר שעליו מותקנות מערכות מים וביוב שקופות ואף מגדל מים שעומד לצד הקרון, והכל על מנת להמחיש את תהליך אספקת המים ותהליך הולכת מערכת הביוב הביתית. ההמחשה למעשה, מסייעת להבנת הנושאים: שימוש מושכל במשאב המים במשק הביתי תוך התייחסות לשמירה על מערכת הביוב, שמירה על הסביבה וקיימות וכן, לשינוי של הרגלי הצריכה.

ההצגה מובאת דרך הכנותיהם של שלושת ילדי השכונה לחג השבועות. כאשר ילדי הבניין נתקלים בבעיות, אליהם מצטרף מודד המים, האינסטלטור, שומר הכנרת השכן ועוד... בינתיים ישראל מתייבשת והצופים מצטרפים למסע רווי הרפתקאות של הילדים ברחבי ישראל.

ההצגה, מספקת לילדים חוויה תיאטרלית-מוסיקלית ייחודית ונפלאה, ומחנכת את הדור הצעיר בנושא שימוש מושכל בצריכת מים והיכולת שיש לכל אחת ואחד מאתנו לשמור על כדור הארץ ועל המים שבאחריותנו. במהלך ההצגה נחשפים הילדים לדוגמאות רבות לשימוש מושכל במים, ביניהם: סגירת הברז בעת צחצוח השיניים, לחיצה על הלחצן המתאים במיכל ההדחה, שימוש נכון בעת הפעלת מכונת כביסה ומדיח כלים, רחיצת רכב תוך הקפדה על חיסכון במים, סגירת ברז מטפטף, אי השלכת פסולת לאסלה ולכיור ועוד.   

מנכ"ל מי שבע, אינג' מריו לובטקין: "משק המים בישראל מתאפיין באתגרים גדולים כל העת, וכחלק מהחינוך לשימוש מושכל במשאב המים, משאב חיוני וחשוב, קידמנו מיזם ייחודי בשיתוף פעולה עם תיאטרון באר שבע. אנו מאמינים כי העברת מסרים אלו, בצורה חווייתית ומוחשית בקרב דור ההמשך, תצליח להפוך את דור העתיד לשגרירים של רצון טוב בקהילה ובקרב בני משפחותיהם. התאגיד ממשיך לפעול לקידום סוגיות מהותיות אלו תוך השקעת המשאבים הנדרשים לטובת הקהילה".

מנכ"ל תיאטרון באר שבע, שמוליק יפרח: "שיתוף הפעולה הפורה של תיאטרון באר שבע עם תאגיד מי-שבע מביא את נושא החיסכון במים אל קדמת הבמה, תרתי משמע. אנו גאים בהצגה המספקת לילדים חוויה תיאטרלית-מוסיקלית ששמה דגש על היכולת של כל אחת ואחד מאיתנו לשמור על כדור הארץ ועל המים שבאחריותנו על-ידי שימוש מושכל, בדרך חינוכית וחווייתית. אנו מודים לתאגיד מי שבע, ולצוות העובדים שם בראשותו של אינג' מריו לובטקין על החיבור להצגה ולתיאטרון באר שבע".