כחצי טון מגבונים לחים גרמו לסתימה בתשתית הביוב

מעל 24 שעות נדרשו לצוותי תאגיד המים והביוב 'מי שבע' לטפל בסתימה עירונית בתשתית הביוב בבאר שבע. הסתימה נגרמה כתוצאה מהשלכה של כחצי טון מגבונים לחים לאסלה. במי שבע קוראים לציבור להקפיד על השלכת המגבונים לפח האשפה בלבד.

רק לפני כשבוע ציינו ברחבי העולם את יום 'איכות הסביבה', שמטרתו להעלות את המודעות לנושא הקיימות, מתוך כוונה לשמור על הסביבה ולצמצם, עד כמה שניתן, את הפגיעה בכדור הארץ. לא רק פלסטיק מהווה אסון אקולוגי, כי אם גם חומרים נוספים שאינם מתכלים, כמו מגבונים לחים.

מסתבר כי השלכת מגבונים לחים לצנרת הביוב הביתית היא אחת הסיבות השכיחות ביותר לתקלות ולסתימות בתשתיות הביוב הפרטיות והעירוניות, בדיוק כפי שקרה בסוף השבוע האחרון בבירת הנגב.

בשכונת רמות בבאר שבע נדרשו צוותי תאגיד המים והביוב מי שבע לעבוד לאורך יותר מ- 24 שעות רצופות על מנת לטפל בניקוי הצנרת, ממנה חילצו לא פחות מכחצי טון מגבונים לחים.

זה המקום לציין כי חלה ירידה של כ- 27% במספר התקלות בתשתיות המים והביוב בהן טיפל מי שבע בשנת 2022 בבאר שבע ובאופקים, אך עדיין נושא השלכת המגבונים לאסלה מהווה גורם עיקרי לתקלות איתן מתמודד התאגיד.

מנכ"ל מי שבע, אינג' מריו לובטקין: "המגבונים, שאינם מתכלים, מושלכים לאסלה, ומובילים לסתימות ולתקלות בתשתיות הביוב הפרטיות והעירוניות. האירוע המורכב בו טיפלנו הוא דוגמא אחת מיני רבות לנזקים הנגרמים עקב השלכת המגבונים. אנו פועלים בהסברה נרחבת להנגשת המידע לציבור במטרה להוביל לצמצום מפגעים עקב השלכת המגבונים לאסלה. אנו ממשיכים וקוראים לתושבים, את המגבונים הלחים משליכים רק לפח".