בחירום ובשגרה - "מי שבע" מסכם את שנת העבודה 2021

תאגיד 'מי שבע' קיים בחודש מאי 2022 כנס לסיכום שנת 2021, בו הוצגו ביצועי התאגיד ביחס לאשתקד, נתוני ההשקעה בשיקום, שדרוג ובפיתוח תשתיות המים והביוב, טיפול בפניות, שמירה על הרציפות התפקודית הן תחת איום ביטחוני והן בתקופת משבר הקורונה ועוד.

מנכ"ל מי שבע, מריו לובטקין: "מאחורי אספקת מים רציפה וסילוק השפכים בערים באר שבע ואופקים עומדים עובדות ועובדים מסורים, אשר חותרים כל העת למתן שירות מיטבי ויעיל לכלל התושבים"

כמדי שנה, תאגיד "מי שבע" מסכם את שנת העבודה במסגרת כנס לכלל עובדי התאגיד.
ההתמודדות עם נגיף הקורונה ומתן השירות במציאות זו אפיינה גם את השנה החולפת ולמרות זאת נשמרה הרציפות התפקודית באופן יעיל ומקצועי.

מנכ"ל התאגיד מריו לובטקין (במרכז) עם העובדים מקבלי תעודת עובד מצטיין בכנס

בשנה החולפת סיפקו "מי שבע" כ- 23.38 מיליון מ"ק לכ-104,663 צרכנים, לעומת כ- 22.60 מיליון מ"ק שסופקו לכ- 100,107 צרכנים אשתקד. עיקר השימוש היה לטובת מגורים והיתר לגינון ציבורי, מוסדות רשות מקומית, בריאות ובתי חולים, מסחר ומלאכה ועוד.

מפקחי וקבלני התאגיד טיפלו בכ-5,057 מקרים של שיבושים ותקלות באספקת המים ובשירותי הביוב ברשת העירונית, המהווים גידול של כ-8% בהשוואה לאשתקד. מתוכם כ- 3,140 מקרים של תיקוני סתימות וגלישות ביוב וכ- 1,917 מקרים של פיצוצי מים ונזילות. כמו כן, אגף התפעול פעל לטיפול בתשתיות המים והביוב הפרטיות שנפגעו כתוצאה מנפילת טילים ברחובות: עומרי, מבצע יואב ופאירברג.

בשנה החולפת השקיעו "מי שבע" כ-39 מיליון שקלים בפרויקטים לשיקום ושדרוג תשתיות מים וביוב
וכ-16.9 מיליון שקלים בפיתוח תשתיות למים וביוב בערים באר שבע ואופקים, המהווים גידול של כ-6% מול ההשקעות אשתקד. כמו כן, בוצעו עבודות אחזקת מנע ברשת המים והביוב שכללו שטיפה וצילום של קווי המים העירוניים באורך כולל של כ-43 ק"מ בשתי הערים בעלות של כ- 1.1 מיליון ש"ח.

עוד עולה מהנתונים כי שביעות הרצון של התושבים מאיכות השירות השתפרה משמעותית במהלך שנת 2021. ממוצע זמני ההמתנה במרכזי שירות הלקוחות עומדים בשנת 2021 על כ-04:26 דקות בלבד לעומת המתנה ממוצעת של כ- 12:17 דק' בשנת 2020.

עוד עולה כי חל גידול חיובי אליו שואף התאגיד של כ- 70% בשנת 2021 לעומת 2019 בפניות שטופלו במסגרת השולחן האחורי, כאשר במרכזי השירות חלה ירידה של כ- 74%, פועל יוצא של גידול בפניות השולחן האחורי ושל משבר הקורונה: 8,579 פניות למרכזי קבלת קהל לעומת 16,709 פניות ב-2020.

גם השירות הדיגיטלי לתושבים, ממשיך בהתמדה במגמת צמיחה מרשימה. מספר הטפסים המקוונים שהתקבלו דרך אפליקציית MAST! ואתר התאגיד עמדה על למעלה מ-42 אלף לעומת כ-33 אלף
ב-2020, נתון המעיד על הבעת אמון בשירותים הדיגיטליים הניתנים על ידי התאגיד.

לצורך בקרה וניטור רציפים של איכות המים במרכז שליטה ובקרה, הותקנו וחוברו למרכז הבקרה מערכות בקרה נוספות שמנטרות בזמן אמת את איכות המים. כמו כן, בשנה החולפת הושלם פרויקט התקנת מערכות מיגון חדשות הכוללות מערכת אזעקה, טלוויזיה במעגל סגור, כריזה ובקרת כניסה במתקני המים והביוב.

לצד האבטחה הפיזית של המתקנים, התקיימו הכשרות לעובדים בנושא אבטחת מידע: ריענון בשבוע הסייבר, ביצוע תרגיל סייבר שנוהל על ידי רשות המים והתמודדות עם תרחישי איום שונים.

בכנס לסיכום השנה נבחרו העובדים המצטיינים שהותירו חותם חיובי ומשמעותי כל אחד בתחומו, אשר סייעו ותרמו לתאגיד. בזכות מסירותם והצטיינותם הוענקה להם תעודת הערכה וציון לשבח. זה המקום לציין כי מי שבע זכה השנה ב"תו היהלום" - התו היוקרתי ביותר המוענק לארגון על פעילותו וכשירותו הניהולית, המקצועית והערכית העומד בסטנדרטים הנדרשים בשבעה תקני איכות.

מנכ"ל תאגיד 'מי שבע', אינג' מריו לובטקין: "מי שבע המשיך לעבוד, ביתר שאת, גם במהלך שנת 2021 כיחידה אחת חדורת מטרה ועמדה בכבוד עם אתגרי הקורונה והמציאות הביטחונית. מאחורי אספקת מים רציפה וסילוק השפכים בבאר שבע ואופקים עומדים עובדות ועובדים מסורים, אשר חותרים כל העת למתן שירות מיטבי ויעיל לתושבים. הענקת 'תו יהלום' של מכון התקנים ל'מי שבע' הוא תעודת כבוד להתנהלותו של הארגון וברצוני לברך את כלל עובדי התאגיד. השאיפה למצוינות, איכות ותפיסת השירות, שבזכותן הפכה את מי שבע לאחד המובילים בארץ, ימשיכו להיות נר לרגלינו גם בשנים הבאות כחלק מהגשמת החזון. ישר כוח לכל העוסקים במלאכה".