דלג לתוכן העמוד (מקש קיצור s) דלג לדף הבית (מקש קיצור 1) דלג לתפריט (מקש קיצור 2)

הצהרת נגישות

הצהרת נגישות

תאגיד המים והביוב האזורי מי שבע בע"מ, מייחס חשיבות רבה לביצוע התאמות נגישות לאנשים עם מוגבלויות. התאגיד משקיע לאורך זמן מאמצים בשיפור הנגישות ופועל באופן מתמיד לשם כך, במטרה להעניק חווית שירות העונה לצרכים הייחודיים של תושבים עם מוגבלות. התאמות אלו נעשות תוך עמידה בהוראות חוק שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, והתקנות על פיו. 

דרכי גישה:

חניות נכים - במרכזי שירות הלקוחות בבאר- שבע ובאופקים קיימת חניית נכים מוסדרת באחריות הרשות המקומית במקביל למדרכה. כמו כן, קיימות דרכי גישה רציפות מהכניסה לבניין לאולמות קבלת קהל.
* במרכז השירות באופקים התאגיד פועל להנמכת המדרכה בצמוד לחניית הנכים מול הרשויות המקומיות.

נוחיות - במרכזי שירות הלקוחות בבאר-שבע ובאופקים קיימים שירותי נכים מותאמים למתן מענה מירבי לתושבים עם מוגבלויות.

מעלית - במרכזי שירות הלקוחות בבאר- שבע קיימת מעלית נגישה עם מערכת כריזת קומות. המעלית כוללת מאחז יד פנימי נגיש ולחצנים בולטים בכתב ברייל.
מרכזי שירות הלקוחות באופקים שוכנים בקומה אחת, קיימת מעלית הכוללת לחצנים עם תבנית בולטת.

מאחזי יד - במרכזי שירות הלקוחות בבאר שבע ובאופקים קיימים מאחזי יד באזורים רלוונטיים.

עזרים:

כבדי שמיעה - במרכזי שירות הלקוחות בבאר- שבע ובאופקים קיימים מכשירי עזר מתקדמים, "לולאת השראה", על מנת לאפשר לתושב עם מגבלת שמיעה לשמוע ולהבין את דברי נותן השירות, תוך סינון רעשי הרקע וההפרעות האקוסטיות.

לקויי ראייה - במרכזי שירות הלקוחות בבאר- שבע ובאופקים קיימים מכשירי עזר, זכוכית מגדלת, על מנת לאפשר לתושב עם מגבלת ראייה לראות את הטקסט בהגדלה.

הכוונה קולית - במרכזי שירות הלקוחות בבאר- שבע ובאופקים קיימת מערכת הכוונה קולית (שלט קולי) לטובת תושבים עם מגבלת ראייה.

עמדת ניהול תורים – במרכז שירות הלקוחות בבאר- שבע קיימת עמדת ניהול תורים נגישה עם לחצנים בולטים לטובת תושבים עם מגבלת ראייה.

עמדות נגישות - במרכזי שירות הלקוחות בבאר- שבע ובאופקים קיימות עמדות נגישות הכוללות שולחן וכיסא המותאמים לצורכיהם של תושבים עם מגבלה כלשהי.
כמו כן, עמדת דיילת השירות בכניסה לתאגיד כוללת אזור מונגש.

שילוט:

סימני אזהרה– במרכזי שירות הלקוחות בבאר שבע ובאופקים קיימים משטחי אזהרה ופסי אזהרה לסימון הדרך.

שילוט – במרכזי שירות הלקוחות בבאר שבע ובאופקים קיימים שלטי הכוונה לאזורים המונגשים.

פעולות נוספות:

נתב שיחות טלפוני נגיש - הקלטת נתב השיחות מונגש, המידע מועבר בשפה ברורה וללא מוזיקת רקע.

הדרכות עובדים למתן שירות נגיש - הועברה הדרכה להכרת תחום הנגישות באופן עיוני ומעשי לנציגי השירות בתאגיד. וזאת על מנת ליצור מודעות בקרב העובדים והקניית כלים מעשיים למתן שירות נגיש.

נגישות באינטרנט:

אתר זה עומד בדרישות תקנות שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות והוא הוקם בהתאם להנחיות התקן הישראלי (ת"י 5568) לנגישות תכנים באינטרנט ברמת AA.

התאגיד פעל בהתאם להנחיות הנגישות בתקן הישראלי 5568 "קווים מנחים - לנגישות תכנים באינטרנט" לרמה AA . תקן ישראלי זה זהה למסמך הקווים המנחים של הארגון הבינלאומי העוסק בתקינה ברשת - Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.0.

יש לציין כי למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר, ייתכן ויתגלו חלקים באתר שטרם נגישים, ייתכן ועדיין יימצאו באתר טפסים ומסמכי PDF אשר טרם הונגשו. אנו ממשיכים במאמצים לשפר את נגישות האתר כחלק ממחויבותנו לאפשר שימוש בו עבור כלל האוכלוסייה כולל אנשים עם מוגבלויות.

במידה ונתקלתם במסמך כזה, או בכל בעיית נגישות או בעיה אחרת בתפעול האתר, נשמח לשמוע על כך.

השימוש באתר:
להלן חלק מהפעולות שבוצעו במסגרת הנגשת אתר האינטרנט:
• מתן חלופה טקסטואלית לכל רכיב שאינו טקסט.
• שימוש בקישורים טקסטואליים ולא בקישורים גראפיים.
• כלל הפעולות באתר ניתנות לביצוע וניווט באמצעות המקלדת.
• הוספת קישורים מהירים המאפשרים לגולשים לדלג על הקראת התפריטים ולעבור ישירות לתוכן העמוד.
• שימוש בניגודיות נכונה, בכדי לאפשר טקסט קריא ככל הניתן.

הגדלת הכיתוב באתר:

• להגדלת הטקסט באתר: השתמש במקש Ctrl + .
• להקטנת הטקסט באתר: השתמש במקש Ctrl - .
• להחזרת הטקסט באתר לגודלו המקורי: השתמש במקש Ctrl 0 .
שינוי גודל תצוגת המסך
• להגדלת המסך: לחץ על מקש F11 .
• להקטנת המסך לגודלו המקורי:לחץ שוב על מקש F11 .

שימוש במקשי קיצור:

באתר קיימים מקשי קיצור למעבר מהיר לעמודי התוכן הרלוונטיים. השימוש במקשי הקיצור יתבצע בהתאם לשימוש בדפדפן שברשותך.
- ALT + מקש הקיצור, עבור הדפדפנים הבאים:
• Internet Explorer for Windows
• Chrome for Windows
• Safari for Windows
- SHIFT + ALT + מקש הקיצור, עבור הדפדפן הבא:
• Firefox for Windows
- Ctrl + Option + מקש הקיצור, עבור הדפדפנים הבאים:
• Safari for Mac
• Chrome for Mac
• Firefox for Mac

להלן מקשי הקיצור:

S - מעבר ל"תוכן העמוד"
1 - מעבר ל"עמוד הבית"
2 - מעבר ל"שירות לקוחות ותשלומים"
3 - מעבר ל"מידע לתושב"
4 - מעבר ל"תיק תושב"
5 - מעבר ל"צור קשר"
6 - מעבר ל"מפת האתר"
0 - מעבר ל"נגישות"

פניות בנושא נגישות

נשמח לקבל פניות לקבלת מידע ו/או הצעות שיפור על מנת לשפר את השירות ללקוח.

לשירותכם, מונתה בתאגיד "רכזת נגישות", אשר מתפקידה להוביל ולרכז את פעילות הנגישות בתאגיד, ולשמש כתובת לכל פנייה בנושא. לכל פנייה או בקשה בנושא נגישות, ניתן לפנות לרכזת הנגישות:
שם: צביה אברג'ל
טלפון: 08-9524472 
פקס: 08-9524473 
דואר אלקטרוני: Tzvia@mey7.co.il
כתובת למשלוח דואר: ההסתדרות 57, באר שבע, ת.ד. 5100, מיקוד 8415002

מידע נוסף